MISIUNE
MISIUNE

Alternativa educationala Step By Step are ca misiune de a dezvolta in fiecare copil capacitatea de:

  • A fi creativ si a-si dezvolta resursele proprii;
  • A avea o gandire critica si a fi capabil sa faca alegeri sa aiba initiativa;
  • A fi capabil sa defineasca o problema si sa o rezolve;
  • A comunica usor cu semenii;
  • A intelege si a negocia;

PROMOVEAZA

  •  Abordarea unor metode de predare-invatare-evaluare echilibrate, care respecta personalitatea copilului;
  • Procesul de predare-invatare-evaluare centrat pe copil, cadrele didactice realizeaza predarea-invatarea in conformitate cu stadiile de dezvoltare ale copiilor, nevoile si interesele individuale si diferitele stiluri de invatare ale acestora;
  • Individualizarea educatiei;
  • Invatarea organizata pe centre de activitate;
  • Asigurarea formarii continue precum si sprijin tehnic pentru cadrele didactice;
  • Implicarea familiei si a comunitatii in educatia copiilor.
  • Impreuna cu familiile copiilor sunt utilizate variate metode de comunicare pentru a discuta informatii pertinente despre copil, specific alternativei exista camera parintilor, un spatiu destinat consilierii acestora;
  • Cadrele didactice lucreaza in echipa, care este formata din educatoare, ajutor de educatoare si voluntari din randul parintilor. Educatoarea avand rolul de manager  al echipei, mediator intre adulti si copii;
  • Strategiile didactice utilizate sunt activ participative, copiii sunt mereu   pusi in fata unor situatii problema, invata descoperind, le este incurajata initiativa increderea in fortele proprii, toleranta, comunicarea, lucrul in echipa;
  • Nivelul de dezvoltare al deprinderilor, priceperilor si cunostintelor copiilor este in conformitate cu cerintele programei nationale;

Cadrele didactice pot crea o atmosfera de joc pe tot parcursul zilei prin: 

  • Realizarea unor  activitati placute si interesante atat pentru copii cat si pentru educatoare;
  • Implicarea activa a copiilor in procesul de invatare;
  • Asigurarea unor posibilitati de optiune pentru copii astfel incat acestia sa poata initia propriile lor activitati de invatare;
  • Manifestarea unei atitudini relaxante in interactiunile cu copiii.