Alternativa educationala Step By Step are ca misiune de a dezvolta in fiecare copil capacitatea de:
- A fi creativ si a-si dezvolta resursele proprii;
- A avea o gandire critica si a fi capabil sa faca alegeri sa aiba initiativa;
- A fi capabil sa defineasca o problema si sa o rezolve;
- A comunica usor cu semenii;
- A intelege si a negocia;
PROMOVEAZA
- Abordarea unor metode de predare-invatare-evaluare echilibrate, care respecta personalitatea copilului;
- Procesul de predare-invatare-evaluare centrat pe copil, cadrele didactice realizeaza predarea-invatarea in conformitate cu stadiile de dezvoltare ale copiilor, nevoile si interesele individuale si diferitele stiluri de invatare ale acestora;
- Individualizarea educatiei;
- Invatarea organizata pe centre de activitate;
- Asigurarea formarii continue precum si sprijin tehnic pentru cadrele didactice;
- Implicarea familiei si a comunitatii in educatia copiilor.
- Impreuna cu familiile copiilor sunt utilizate variate metode de comunicare pentru a discuta informatii pertinente despre copil, specific alternativei exista camera parintilor, un spatiu destinat consilierii acestora;
- Cadrele didactice lucreaza in echipa, care este formata din educatoare, ajutor de educatoare si voluntari din randul parintilor. Educatoarea avand rolul de manager al echipei, mediator intre adulti si copii;
- Strategiile didactice utilizate sunt activ participative, copiii sunt mereu pusi in fata unor situatii problema, invata descoperind, le este incurajata initiativa increderea in fortele proprii, toleranta, comunicarea, lucrul in echipa;
- Nivelul de dezvoltare al deprinderilor, priceperilor si cunostintelor copiilor este in conformitate cu cerintele programei nationale;
Cadrele didactice pot crea o atmosfera de joc pe tot parcursul zilei prin:
- Realizarea unor activitati placute si interesante atat pentru copii cat si pentru educatoare;
- Implicarea activa a copiilor in procesul de invatare;
- Asigurarea unor posibilitati de optiune pentru copii astfel incat acestia sa poata initia propriile lor activitati de invatare;
- Manifestarea unei atitudini relaxante in interactiunile cu copiii.